Ik kan iedereen helpen!

 

“Ik kan iedereen helpen” is een veelgehoorde kreet van psychologen, therapeuten en coaches als ik vraag wie hun doelgroep is. Wanneer je bent opgeleid tot generalist én binnen je werk geacht wordt iedereen te helpen die er in je agenda gepland wordt… ja, dan begrijp ik het.

 

Maar als je een eigen praktijk hebt, stel jezelf dan eens deze vraag: ‘Van welke cliënt word ik zelf ontzettend blij...?’ Is er gelijk iemand die er in je hoofd verschijnt? Iemand die jou in je hart geraakt heeft? Iemand waarbij je ontdekte dat hij of zij de reden was waarom je ooit psycholoog, coach of therapeut bent geworden?

 

Win-win = blij-blij

Wanneer jij blij wordt van een cliënt, is deze meestal ook blij met jou. Dat is dus een duidelijke win-win situatie. Deze persoon is dan jouw ideale cliënt. Jij doet waar je goed in bent en de cliënt is na de behandeling goed geholpen. Jij blij en je cliënt blij. Dat is een typisch voorbeeld van echt praktijksucces.

 

Waar verlangt jouw cliënt naar?

Hoe krijg je nu een stabiele instroom van cliënten in je praktijk? Zorg eerst dat je weet wie jouw ideale cliënt is. Wie kun jij optimaal helpen met jouw product of dienst? Van welk type mens word jij blij? Welke behoefte of welk verlangen heeft jouw ideale cliënt? Met welke problemen of frustraties help jij jouw doelgroep het liefste? De antwoorden op deze vragen kun je verwerken in de communicatie met jouw ideale cliënt. Met een doelgerichte profilering, raak je de juiste snaar op jouw website.

 

Strategie is keuzes maken

Durf jij te kiezen voor een ideale cliënt? Of ben je bang dat je misschien daardoor juist cliënten mist? Geloof mij, als jij kiest, kiest jouw ideale cliënt jou! Vertrouwen op je eigen expertise én een gerichte marketingstrategie helpen jou om je doelgroep te bereiken.

 

Mag ik jou helpen?

Kies jij voor jouw (online) marketing een specialist of generalist? Iemand die precies weet hoe je een website maakt? Of iemand die precies weet hoe je een website maakt die jouw praktijk succesvol maakt? Ik wordt er blij van om jou te helpen met het uitzetten van jouw strategie. Samen maken we jouw praktijk succesvol. Ik kies voor jou. Wie kies jij?

 

Wil je een keer vrijblijvend sparren?

LATEN WE KENNISMAKEN