“Ik wil graag mijn eigen praktijk beginnen”

 

Zo begon de eerste mail van psycholoog Marijke in 2014. Marijke en ik kenden elkaar al langer, vanuit een andere grafische opdracht die ik voor haar had gedaan. Omdat ze een logo nodig had, dacht ze aan mij.

 

Marijke schreef: “Ik werk nu nog bij een psychologenpraktijk, maar ze hebben mij gevraagd als psycholoog bij een yogacentrum. Ik heb nog geen cliënten daar, maar ik kan daar een eigen praktijkruimte krijgen. Ik heb om die reden een logo nodig, zodat ik visitekaartjes kan maken.”

 

Mijn antwoord aan haar; “Hoi Marijke, wat leuk dat je in deze context nu ook weer aan mij denkt. Ik maak inderdaad logo’s en huisstijlen én ik help psychologen en therapeuten met hun marketing. Dus daar kan ik je zeker bij helpen. Je geeft aan dat je het redelijk laagdrempelig aan wilt vliegen. Maar is het de bedoeling dat je deze praktijk uiteindelijk gaat uitbreiden naar meer? En heb je al een idee van hoe je cliënten gaat werven? Want als je cliënten wilt werven zal je ook online goed zichtbaar moeten zijn. En heb je al een concrete doelgroep die je kan aanspreken? Vind je het handig om dit even een keer telefonisch door te spreken?”

 

Welke ambities heb je voor je praktijk?

In ons telefoongesprek kwam al snel naar voren dat Marijke een grotere ambitie had. Haar specialisatie ligt als neuropsycholoog op de diagnostiek en behandeling van kinderen met emotionele problemen als angst en depressie, ADHD en HSP. Gevoelige kinderen, jongeren én volwassenen die baat hebben bij structuur en overzicht in hun leven.

 

Wat is jouw doelgroep?

In een strategiesessie kwamen we al heel snel uit op een heldere doelgroep. Maar het invullen van een eigen marketingplan, dat was nog niet zo gemakkelijk. Psycholoog Marijke en ik hebben toen voor haar psychologenpraktijk stapsgewijs een slimme strategie uitgewerkt. Hierdoor heeft zij vrijwel direct na de start van haar praktijk in Amsterdam-Centrum, een stabiele instroom van cliënten gekregen via haar eigen website. En dat zónder de hulp van Google advertenties! Marijke heeft laten zien dat je heel succesvol kunt zijn als praktijkhouder, als je jouw eigen strategie doelgericht blijft volgen.

 

Kinder en jeugdpsycholoog Amsterdam-Centrum

Nu, ruim 6 jaar later, heeft de kinder- en jeugd psychologenpraktijk van Marijke in Amsterdam-Centrum nog steeds een constante, organische instroom van cliënten. Marijke heeft een team van experts om zich heen verzameld en biedt daarmee een compleet aanbod van diagnostiek tot behandeling voor kinderen, jeugdigen en hun ouders (waaronder ook gezinstherapie).

 

Persoonlijke successen

Marijke en ik sparren op gezette tijden telefonisch of via e-mail om haar praktijk te evalueren en te bekijken of haar marketing nog wat nodig heeft. En dat is mijn missie; psychologen en therapeuten helpen om een persoonlijke marketingstrategie in te zetten in hun eigen praktijk. Voor mij een persoonlijk succes om te zien dat de stappen die Marijke en ik samen uitgezet hebben, omgezet zijn in haar praktijksucces!

 

OOK EEN KEER SPARREN?

Heb jij de ambitie om je eigen praktijk te starten?

Maak van jouw start direct een succes! Met de handige 'Praktijksucces Checklist' check jij zelf welke acties je nog moet doen voor de opstart van jouw praktijk. Zo heb je meer inzicht in wat je nog te doen staat om van jouw droom een succesvolle praktijk te maken.
 

Ontdek:

  aan welke regelgeving je moet denken

  welke administratieve zaken er van belang zijn

  welke financiële zaken je kunt ondernemen voor je praktijk

  aan welke persoonlijke ontwikkelingspunten je nog kunt werken

  welke marketingacties je kunt doen

  welke exclusieve tips ik nog meer voor je heb voor jouw eigen praktijksucces!

 

DOWNLOAD DE CHECKLIST HIER